Κυριακή 10 Ιουνίου 2018

Ανακοίνωση για τα προβλήματα που ανακύπτουν από την εφαρμογή της 2014/45 και ειδικά των κωδίκων 7.11.a και 7.11.b.

ΕΔΩ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ της Διευθύνσης Τεχνικού Ελέγχου&ΕΕΟ του ΥΥΜ
Ανακοίνωση


για τα προβλήματα που ανακύπτουν από την εφαρμογή της 2014/45


και ειδικά των κωδίκων 7.11.a και 7.11.b.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Η συλλογικότητα & η αλληλεγγύη αποτελούν ρεαλιστικές διεξόδους στα προβλήματα των εργαζομένων. Κινητοποιούμαστε και γινόμαστε μέλη του σωματείου μας για να μάθουμε ομαδικά να παλεύουμε για τα δικαιώματα μας. Πάλη η οποία προϋποθέτει τη γνώση αυτών των δικαιωμάτων. Η ενημέρωση μας για τα δικαιώματα μας είναι όπλο ενάντια στον φόβο και την υποταγή.
Οργανωνόμαστε και διεκδικούμε με το σωματείο, προστασία των εργαζομένων από πιέσεις και εκβιασμούς, κατάργηση του ποινολογίου για τους ελεγκτές, ουσιαστικό έλεγχο στα αποτελέσματα του τεχνικού ελέγχου, Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στον κλάδο των ΙΚΤΕΟ, με αξιοπρεπείς αμοιβές και όρους εργασίας, προσλήψεις συναδέλφων ώστε να εργαζόμαστε ανθρώπινα και με ασφάλεια.
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ συλλογικά για αξιοπρεπή εργασία και ζωή! ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ τον πλούτο που παράγουμε!
Το καθεστώς "όλα περνάνε" (όχι απλά χωρίς πυροσβεστήρα-τρίγωνο-φαρμακείο) δεν είναι μόνο πρόβλημα οδικής ασφάλειας ή ρύπανσης, αλλά κυρίως υπεράσπισης της αξιοπρέπειας των εργαζόμενων.
Το σωματείο μας έστειλε στο Υπ. Μεταφορών και το ΣΕΕΥΜΕ το παρακάτω κείμενο, ανακοίνωση και καταγγελία ταυτόχρονα για τις πιέσεις που δέχονται καθημερινά οι συνάδελφοι ελεγκτές, σαν αποτέλεσμα της ασυδοσίας που κυριαρχεί στα ικτεο. Ασυδοσία στην οποία το υπουργείο και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί σχεδόν υποθάλπουν καθώς τυχόν έλεγχοι τους, περιορίζονται στην τυπική λειτουργία των ικτεο και οχι αν πράγματι κάνουν τη δουλεία του.

Για τα προβλήματα που ανακύπτουν από την εφαρμογή της 2014/45 και ειδικά των κωδίκων 7.11.a και 7.11.b.
Στα πλαίσια της συμμόρφωσης του περιοδικού τεχνικού ελέγχου μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους στην οδηγία 2014/45/ΕΚ με την απόφαση 49372/3352 των υπουργών ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β' 2726 / 4.8.2017, θεωρούμε πως δημιουργούνται συνθήκες που κάνουν ακόμη πιο δύσκολη την εργασία για τους εργαζόμενους και όχι εργοδότες ελεγκτές, αφαιρώντας πολλές από τις ¨δευτερεύουσες ελλείψεις” στον τεχνικό έλεγχο, οι οποίες υποκαθιστούσαν “σοβαρές ελλείψεις” και επέτρεπαν στον ελεγκτή να δηλώσει πως διαπίστωσε “κάποιο ζήτημα στο όχημα”.
Δεν αναφερόμαστε φυσικά στη “διακύμανση δυνάμεων πέδησης” ή στη “χαμηλή φωτεινή ένταση”, ελλείψεις που πάρα πολλά από τα οχήματα μπορεί να εμφάνιζουν, χωρίς απαραίτητα να υποκρύπτουν πραγματικό πρόβλημα.
Παράδειγμα όμως αποτελούν οι χαρακτηρισμοί για τα ελαστικά, όπου οι ελλείψεις “μονόπλευρη φθορά” και “ελαφρές τοπικές φθορές”, αφήνουν στον ελεγκτή τα περιθώρια “ελιγμών”, ειδικά αφού τροποποιήθηκε ΑΠΟΦΑΣΗ του Υπουργείου Μεταφορών και ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΕ η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ενός μπροστινού ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ, από τις υποχρεωτικές φωτογραφίες τεχνικού ελέγχου.
Ειδικά στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι της απόφασης 49372/3352 και συγκεκριμένα στο :”3. ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΕΙΨΕΩΝ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ”, περιλαμβάνονται έλεγχοι με κωδικό “7.11. ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ ΕΑΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ (Χ)”, αξιολογώντας ως σοβαρή έλλειψη (Σ.Ε) τις περιπτώσεις όπου διαπιστωθεί: “a) Εμφανής παραποίηση (απάτη) για την μείωση ή την ψευδή καταγραφή της απόστασης που έχει διανύσει το όχημα” και “b) Εμφανώς εκτός λειτουργίας”.
Το παραπάνω σημείο ελέγχου (όπως και άλλα) όμως, έχει την επισήμανση «Χ» η οποία βάσει της ερμηνείας που δίνεται στις παραπομπές του πίνακα :
Με «Χ» χαρακτηρίζονται τα σημεία τα οποία σχετίζονται με την κατάσταση του οχήματος και την καταλληλότητα οδικής χρήσης του, αλλά δεν θεωρούνται ουσιώδη στα πλαίσια του τεχνικού ελέγχου”. Την καθιστά μη ουσιώδη για τον τεχνικό έλεγχο ; Είναι στην κρίση του ελεγκτή ή οποιουδήποτε άλλου εάν θα χρησιμοποιηθεί ή όχι:
Συνάδελφοι έχουν ενημερώσει, πως υπάρχουν ιδιοκτήτες ιδιωτικών ΚΤΕΟ, οι οποίοι έχουν δώσει κατεύθυνση στους ελεγκτές που εργάζονται στις επιχειρήσεις τους, να ΜΗΝ ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΝ Σοβαρή Έλλειψη όταν διαπιστώνουν ασυμφωνία ένδειξης μετρητή χιλιομέτρων, είτε παραβλέποντας την ασυμφωνία, είτε γράφοντας ψευδώς στο νέο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου περισσότερα χιλιόμετρα από το προηγούμενο.
Προφανώς δεν θεωρούμε το συγκεκριμένο σημείο ως το “υπέρτατο” σημείο ελέγχου, γνωρίζοντας ότι έχουν επιτυχείς ελέγχους, οχήματα με υπερβολικά καυσαέρια, χωρίς φρένα, δεξαμενές υγραερίου ηλικίας άνω των 10 ετών και πολλά άλλα προβλήματα. Άλλωστε το από 10-01-2018 έγγραφο του τμήματος εποπτείας τεχνικών ελέγχων με αρ. Πρωτ. 93047/1227, που κοινοποιήθηκε σε όλα τα ΙΚΤΕΟ, θεωρούμε πως αποκαλύπτει ένα μικρό δείγμα της ασυδοσίας που κυριαρχεί στον τεχνικό έλεγχο οχημάτων.
Θέλουμε όμως να επισημάνουμε πως θα είναι εντελώς υποκριτικό από την μεριά των οργάνων ελέγχου των ΚΤΕΟ ακόμη και να διανοηθούν να επιβάλουν ποινή σε εργαζόμενο ελεγκτή, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 1.γ ή 1.ε. της απόφασης 3326/212 των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, αφαιρώντας το πιστοποιητικό ελεγκτή έστω και για μια ημέρα, ειδικά για τον παραπάνω κωδικό έλλειψης. Θεωρούμε πως το υπουργείο έχει σοβαρή ευθύνη λόγω αμέλειας (?) που δεν εχει εκδώσει 10 ήμερες μετά την εφαρμογή της απόφασης, έστω εγκύκλιο που να επισημαίνει το ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ όλων των σημείων τεχνικού ελέγχου και επιτρέπει για μια ακόμη φορά, στους ιδιοκτήτες των ΙΚΤΕΟ, να πιέζουν και να απειλούν τους εργαζόμενους ελεγκτές για την ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ των όρων τεχνικού ελέγχου, επικαλούμενοι “ασάφεια” του υπουργείου στο ζήτημα πως θα γίνει επανέλεγχος του κωδικού.
Πιστεύουμε πως είναι πολύ καλή ευκαιρία, να διαμορφώσετε αντίστοιχη υπουργική απόφαση, η οποία θα επιβάλει οποιαδήποτε ποινή σε εργαζόμενο ελεγκτή, μόνο ΕΑΝ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ οτι έπραξε εσφαλμένα με δική του βούληση ή από αμέλεια και όχι μετά από πιέσεις του εργοδότη ή εντεταλμένου του. Θυμίζουμε πως το σωματείο μας έχει καταγγείλει, ακόμη και απόλυση ελεγκτή, διότι αντιτάχθηκε σε εντολή εργοδότη να αποκρύψει σοβαρές ελλείψεις από τεχνικό έλεγχο οχήματος.
Το Σωματείο Εργαζομένων στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα επιμείνει να καταγγέλλει τις συνεχείς και καθημερινές πιέσεις στους εργαζόμενους ελεγκτές. Η αδυναμία των οργάνων ελέγχου να πραγματοποιήσουν ακόμη και διασταύρωση χρώματος οχήματος στην άδεια κυκλοφορίας και στις φωτογραφίες, ενώ αρκούνται σε έλεγχους για καθυστερημένη επικοινωνία. Ο καταλογισμό ευθυνών και ΠΟΙΝΩΝ στους εργαζόμενους ελεγκτές για παραβάσεις αλλά μόνο χρηματικά πρόστιμα στις εταιρείες ΙΚΤΕΟ. Η έλλειψη ακόμη και υποψίας οτι πραγματοποιούνται ασύστολα παρεμβάσεις στα μηχανήματα ελέγχου ή πιο απλά χρήση άλλων οχημάτων για να “δημιουργηθούν” “επιτυχείς” μετρήσεις. Δίδεται έτσι μια επίφαση εποπτείας, ενώ η παραβατικότητα οργιάζει.
Καλούμε το Υπουργείο Μεταφορών ΑΜΕΣΑ
1) Nα εκδώσει ΣΑΦΕΙΣ οδηγίες προς όλα τα ΚΤΕΟ για την χρήση των επίμαχων κωδικών 7.11.
2) Να εγγυηθεί οτι ΚΑΝΕΙΣ εργαζόμενος ελεγκτής δεν θα αντιμετωπίσει ποινή με βάση τα παραπάνω.
3) Να προχωρήσει σε έλεγχο των ΙΚΤΕΟ και να επιβάλει τυχόν ποινές ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στις εταιρείες.”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου